Οι μαθητές/τριες και οι νηπιαγωγοί του Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα
σας εύχονται
Την πρώτη μέρα του Απρίλη αποχαιρετήσαμε τα μαρτάκια μας! Τα κρεμάσαμε στα δέντρα της αυλής μας, για να τα βρουν και να τα πάρουν στη φωλιά τους τα χελιδονάκια.
Στις 2 Απριλίου γιορτάσαμε το αγαπημένο μας Παιδικό Βιβλίο καθώς και τον μεγάλο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, και κάναμε διάφορες δραστηριότητες.
Στα πλαίσια της διδασκαλίας μας για το Βιβλίο, επισκεφθήκαμε διαδικτυακά το βιβλιοπωλείο Bookstagram στη Νάουσα Ημαθίας. Εκεί μας περίμενε η ιδιοκτήτριά του κα. Αναστασία Λογγιζίδου και ο γνωστός συγγραφέας κ. Γιώργος Δάμτσιος (εκδόσεις Bell). Ο κ. Δάμτσιος μας ξενάγησε στο χώρο του βιβλιοπωλείου και απάντησε ακούραστα σε όλες τις ερωτήσεις των παιδιών. Έτσι γνωρίσαμε πώς είναι διαμορφωμένο ένα σύγχρονο βιβλιοπωλείο, τι είναι και πώς λειτουργεί ένας εκδοτικός οίκος, πώς «γεννιέται» ένα βιβλίο και πώς τελικά φτάνει στα χέρια μας (αρχική ιδέα – συγγραφή – εικονογράφηση – εκδοτικός οίκος – προώθηση – βιβλιοπωλείο).
Ευχαριστούμε θερμά την κα. Λογγιζίδου και τον κ. Δάμτσιο για το χρόνο που μας αφιέρωσαν, για την ενδιαφέρουσα συνέντευξη και για όλα όσα μας έδειξαν και μας έμαθαν!
Έπειτα, στα πλαίσια της ετήσιας δράσης μας με τίτλο: «Η Κινηματογραφική Προβολή του Μήνα» παρακολουθήσαμε για το μήνα Απρίλιο την ταινία μικρού μήκους “Lambs” (Lämmer // Gottfried Mentor – Γερμανία, 2013). Την αναλύσαμε, τη συζητήσαμε και κάναμε μια σχετική εργασία.
Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας (4 Απριλίου) ενημερωθήκαμε για τα ζώα, τις ανάγκες και τα δικαιώματά τους μέσω μιας τηλεδιάσκεψης σε συνεργασία με την ΠΦΠΟ, ανταλλάξαμε σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και υλοποιήσαμε σχετικές δράσεις ευαισθητοποίησης για την φροντίδα και την ευζωία των ζώων (κατασκευή ταΐστρας για τα πουλιά, την οποία τοποθετήσαμε σε δέντρο της αυλής).
Στα μέσα του μήνα, η Εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.», προσέφερε στο Νηπιαγωγείο μας μια επιταγή δώρου αξίας 80,00€. (Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο ευχαριστήριο άρθρο μας, κάνοντας κλικ εδώ).
Η Προϊσταμένη, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών και οι μαθητές/τριες του 3/θ Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.» για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας και για την ευγενική δωρεά προς το Νηπιαγωγείο μας μιας επιταγής δώρου συνολικής αξίας 80,00€, με την οποία το Σχολείο μας θα μπορεί να προμηθευτεί διάφορα είδη πρώτης ανάγκης, απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του, από τα καταστήματα του Ομίλου Σκλαβενίτης.
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ευχαρίστησαν την Εταιρεία και τον Όμιλο Σκλαβενίτης με το δικό τους τρόπο, ετοιμάζοντας μια ομαδική εργασία, την οποία και τους αποστείλαμε.
Σειρά είχαν έπειτα οι πασχαλινές μας προετοιμασίες. Συζητήσαμε για τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα, τα ήθη και τα έθιμά της και κάναμε πολλές δημιουργίες και κατασκευές.
Κάναμε επίσης μαθηματικά, κωδικοποίηση, ελεύθερες δραστηριότητες με στένσιλ και παίξαμε πολλά ομαδικά παιχνίδια στην τάξη αλλά και στην αυλή.
Ε, μετά από όλα αυτά, χρειαζόμαστε ξεκούραση… ευτυχώς, έφτασαν οι διακοπές του Πάσχα! ☺
Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα
σε όλους, με υγεία!
Η Προϊσταμένη, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών και οι μαθητές/τριες του 3/θ Νηπιαγωγείου Πλαταμώνα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Εταιρεία «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.» για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας και για την ευγενική δωρεά προς το Νηπιαγωγείο μας μιας επιταγής δώρου συνολικής αξίας 80,00€, με την οποία το Σχολείο μας θα μπορεί να προμηθευτεί διάφορα είδη πρώτης ανάγκης, απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του, από τα καταστήματα του Ομίλου Σκλαβενίτης.
Η ευγενική σας προσφορά συμβάλλει άμεσα και αποτελεσματικά στην καλύτερη λειτουργία του Νηπιαγωγείου μας και στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των μαθητών/τριών μας στο σχολικό περιβάλλον.
Κάθε τέτοια προσφορά, μικρή ή μεγάλη, αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ανθρωπισμού και αλληλεγγύης στο δύσκολο έργο μας, είναι αξιέπαινη, αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και μας γεμίζει χαρά και δύναμη για τη συνέχεια.
Είμαστε ευγνώμονες για την πολύτιμη βοήθειά σας και ευχόμαστε ολόψυχα υγεία και ευημερία σε εσάς και στις οικογένειές σας!
Με εκτίμηση,
Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου
Οικονόμου Έλλη
Από το Νοέμβριο του 2023 έως και τον Απρίλιο του 2024, στα 3 Τμήματα του Νηπιαγωγείου μας και με διατμηματική συνεργασία (1ο και 2ο Τμήμα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος, Τμήμα Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος) υλοποιούμε ένα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων, με τίτλο:
“Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική”
Καθ΄ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος στόχος μας είναι να εξερευνήσουμε τον κόσμο της Τελείας και της Γραμμής και μέσα από αυτές, να γνωρίσουμε καλύτερα τη Γραφή και τη Ζωγραφική.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για την πρώτη ενότητα του Προγράμματος η οποία αφορά την Τελεία, κάνοντας κλικ εδώ.
Στη δεύτερη ενότητα του Προγράμματος γνωρίσαμε τη Γραμμή μέσα από πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά:
Η Γραμμή
Την τελεία αν την τραβήξεις
αν με το δάχτυλο τη σύρεις
τσουπ! Θα έχεις στη στιγμή
μία έτοιμη γραμμή!
Διδακτικές Ενότητες:
******************
Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας με τη Γραμμή
(κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):
Την Τετάρτη 28/2/2024 στα πλαίσια του Προγράμματός μας, υποδεχτήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας την κα. Ιουλιάνα Μπάκα, γονέα του Δημοτικού Σχολείου Πλαταμώνα, η οποία φιλοτέχνησε τα εικαστικά έργα μεγάλης κλίμακας (τοιχογραφίες) στους κοινόχρηστους χώρους του Δημοτικού Σχολείου.
Μέσω μιας μικρής ξενάγησης στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου η κα. Μπάκα παρουσίασε στα προνήπια και νήπια τα έργα της, συζήτησε μαζί με τους/τις μαθητές/τριες σχετικά με τη δημιουργία των έργων της (πηγές έμπνευσης, εικαστικές τεχνικές, επιλογή χρωμάτων, ανάλυση των σχεδίων σε επιμέρους γραμμές και φόρμες) και συνέχισε ζωγραφικά ένα τμήμα ενός έργου της παρουσία των μαθητών/τριών. Έπειτα από την ξενάγηση και παρουσίαση, τα προνήπια και νήπια του Νηπιαγωγείου επέστρεψαν στην τάξη, όπου υλοποίησαν ατομικές εικαστικές δημιουργίες με χρήση μεικτών τεχνικών και με τη βοήθεια της κας Μπάκα και των νηπιαγωγών τους.
(συνεχίζεται…)
Στο Νηπιαγωγείο μας από τις 10 Φεβρουαρίου ως και τα τέλη Μαρτίου δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον 2ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Φροντίζω το Περιβάλλον).
Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 2ου Θεματικού Κύκλου ήταν: «Η βροχούλα που έγινε πλημμύρα. Το βροχόμετρο!» με υποθεματική την Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Πεταλούδων Ρόδου.
Στόχοι του προγράμματος (ανάμεσα σε άλλους) ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τον κύκλο του νερού και να κατανοήσουν τα στάδιά του, να μπουν σε καταστάσεις προβληματισμού και να προσπαθήσουν να εξηγήσουν ένα φαινόμενο/γεγονός, να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό όργανο από απλά υλικά και να πραγματοποιήσουν μετρήσεις, καθώς και να διακρίνουν τη σωστή από τη λανθασμένη συμπεριφορά σε περίπτωση πλημμύρας και να είναι σε θέση να υιοθετήσουν υπεύθυνη στάση.
Στον κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα (4cs: Επικοινωνία / Communication, Συνεργασία / Collaboration, Δημιουργικότητα / Creativity, Κριτική Σκέψη / Critical Thinking), Δεξιότητες της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και της Επιστήμης (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών) και Δεξιότητες του Νου (επίλυση προβλημάτων, κατασκευές).
*************************************
2η Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική: Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος: “Η βροχούλα που έγινε πλημμύρα. Το βροχόμετρο!”
Εργαστήριο 1: Από πού έρχεσαι, βροχή; (Ο κύκλος του Νερού)
Εργαστήριο 2: Καλό μου συννεφάκι σταμάτα και λιγάκι, μη βρέχεις άλλο πια, μας έκανες παπιά!
Εργαστήριο 3: Το βροχόμετρο – Κατασκευή με υλικά καθημερινής χρήσης
Εργαστήριο 4: Οδήγηση και πλημμύρες #1
Εργαστήριο 5: Οδήγηση και πλημμύρες #2
Εργαστήριο 6: Οδήγηση και πλημμύρες #3
Εργαστήριο 7: Αναστοχασμός – Αξιολόγηση
*************************************
Ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας
στα πλαίσια των Εργαστηρίων αυτού του Κύκλου
(κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):
Από το Νοέμβριο του 2023 έως και τον Απρίλιο του 2024, στα 3 Τμήματα του Νηπιαγωγείου μας και με διατμηματική συνεργασία (1ο και 2ο Τμήμα Βασικού Υποχρεωτικού Προγράμματος, Τμήμα Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος) υλοποιούμε ένα Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Πολιτιστικών Θεμάτων, με τίτλο:
“Από την Τελεία στη Γραμμή, ταξίδι στη Γραφή και τη Ζωγραφική”
Καθ΄ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος, στόχος μας είναι να εξερευνήσουμε τον κόσμο της Τελείας και της Γραμμής και μέσα από αυτές, να γνωρίσουμε καλύτερα τη Γραφή και τη Ζωγραφική.
Πιο αναλυτικά:
1ος και 2ος μήνας (Νοέμβριος-Δεκέμβριος) – Η Τελεία
Διδακτικές Ενότητες:
• Η Τελεία στα Βιβλία: Πίτερ Ρέινολντς «Η Τελεία», ο Κύκλος, γραφισμοί, ασκήσεις εμπέδωσης, εικαστικές δημιουργίες με την τελεία κ.ά.
• Η Τελεία στη Φύση και στο Δομημένο Περιβάλλον
• Η Τελεία στην Τέχνη: Βασίλι Καντίνσκι, Ζωρζ-Πιερ Σερά και Πουαντιγισμός, Γιαγιόι Κουσάμα
• Η Τελεία οδηγεί στη Γραμμή
******************
Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας με την Τελεία
(κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):
(συνεχίζεται…)
Και τη φετινή χρονιά, το Νηπιαγωγείο μας θέλοντας να αναδείξει τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας, να ενημερώσει τα παιδιά για τους κινδύνους του Διαδικτύου και να συμβάλλει με αυτό τον τρόπο στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας, υλοποιεί δραστηριότητες σχετικές με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και υποστηρίζει την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) 2024.
• Την Τρίτη 6/2/2024 (Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου) οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στην εκδήλωση που υλοποίησε το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το φορέα SaferInternet4kids.
Οι μαθητές/τριες του 1ου και 2ου Πρωινού Τμήματος παρακολούθησαν ένα βίντεο από το υλικό του saferinternet4kids.gr (και συγκεκριμένα από εδώ: https://saferinternet4kids.gr/video/asfaleia-sto-internet-2), συζήτησαν σχετικά και έπειτα έκαναν ατομικές εργασίες τις οποίες και πήραν μαζί τους στο σπίτι, ως μια υπενθύμιση για το τι πρέπει να προσέχουν όταν συνδέονται στο Διαδίκτυο.
Οι μαθητές/τριες του Ολοήμερου Τμήματος διάβασαν μια ιστορία από το SaferInternet4kids (Η δύναμη της εικόνας) και έπειτα δημιούργησαν μια ομαδική εργασία με συμβουλές για την Ασφαλή Πλοήγηση.
• Την Πέμπτη 8/2/2024 οι μικροί μαθητές/τριες και των δύο πρωινών τμημάτων συμμετείχαν και παρακολούθησαν τη διαδικτυακή εκδήλωση για τα Νηπιαγωγεία που διοργάνωσε το SaferInternet4kids (10.00-11.00).
Στην εκδήλωση ο @Παπάκης ενημέρωσε τους/τις μαθητές/τριες για το τι πρέπει να προσέχουν στην επικοινωνία τους μέσω διαδικτύου. Μέσα από το παραμύθι «Ο διάσημος φίλος του @Παπάκη» και μια διαδραστική παρουσίαση, οι μικροί μαθητές έμαθαν πώς να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου με ασφάλεια, ενημερώθηκαν για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο πως πρέπει να αντιδρούν στην περίπτωση που δουν κάτι στο διαδίκτυο που τους ανησυχεί/αναστατώνει/τρομάζει.
Στο Νηπιαγωγείο μας από τις αρχές Δεκέμβρη ως τις 07 Φεβρουαρίου δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε με επιτυχία τον 3ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη).
Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης του 3ου Θεματικού Κύκλου ήταν: «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο» με υποθεματική την Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος βασίστηκε στο υλικό της κας. Βασιλικής Μαντζουράτου.
Στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να επικοινωνήσουν μέσα από την κίνηση και μη λεκτική επικοινωνία, να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας που αξιοποιούν, να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με: κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος, ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή, να συνεργαστούν σε δυο επίπεδα (ανά ζεύγη / σε μικρές υποομάδες), να αναστοχαστούν και να συζητήσουν για τις συμπεριφορές που εμποδίζουν ή διευκολύνουν τη συνεργασία σε ομάδες, κ.ά.
Στον κύκλο αυτό καλλιεργήθηκαν στοχευόμενα Δεξιότητες Μάθησης του 21ου αιώνα (4cs), Δεξιότητες Ζωής (κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα, πρωτοβουλία) και Δεξιότητες του Νου (Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων, Κατασκευές).
*************************************
3η Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”
Εργαστήριο 1: Ας γνωριστούμε παίζοντας
Εργαστήριο 2: Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας
Εργαστήριο 3: Η αρχική μου ιδέα!
Εργαστήριο 4: Ικανότητες επικοινωνίας
Εργαστήριο 5: Συνεργασία σε ομάδες
Εργαστήριο 6: Ενσυναίσθηση – Επίλυση συγκρούσεων
Εργαστήριο 7: Δραστηριότητες Αξιολόγησης – Τελικές ιδέες παιδιών
*************************************
Φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας στα
πλαίσια των Εργαστηρίων αυτού του Κύκλου
(κάντε κλικ στις φωτογραφίες για μεγέθυνση):